Onze club

Lionsclub Delft Antoni van Leeuwenhoek is opgericht op 8 september 2005 en gecharterd op 29 oktober 2005 in Theater de Veste in Delft. Wij zijn een gemengde club, d.w.z. dat wij zowel mannelijke als vrouwelijke leden hebben. Wij komen samen in Sociëteit Standvastigheid, Phoenixstraat 9 Delft. Op de eerste dinsdag van de maand eten wij samen van 18.00-20.00. Op de derde maandag van de maand hebben wij een spreker van 20.00 tot 21.00 en daarna kort overleg tot 22.00 uur. Onze club heeft circa 18 leden.

In het kader van  het Lionsmotto: We Serve proberen wij ons in te zetten met name voor jeugd en ouderen, in Delft e.o.. Belangrijk voor ons is dat wij dit doen vanuit vriendschap en met plezier, waarbij de leden op elkaar kunnen rekenen.

Sociëteit Standvastigheid een inauguratie in de Emauspoort NL Doet - opknappen speeltuin

Onze missie

De belangrijkste doelen waarop wij ons richten zijn:

1. Ouderen en minder bedeelden
  2. Jeugdzorg
  3. Natuur en milieu

Onze leden

Onze club bestaat uit leden met verschillende achtergronden. Namen en foto's zijn hier te vinden.

Onze activiteiten voor het goede doel

Een greep uit onze activiteiten voor het goede doel :

- Bridgedrive voor het goede doel De Peetfamilie

- verzamelen en tellen van DE punten voor koffie voor de voedselbank

-  verkoop van poffertjes of andere waar met Rad van Fortuin voor Stichting KDC Aandachtslab

Soms zijn onze activiteiten ook in de krant te vinden, zie hier een aantal voorbeelden.

Onze fellowship activiteiten

'Samen doen' is goed voor de onderlinge band, fellowship. Samen doen voor een goed doel, maar ook daarbuiten, gewoon als leden onder elkaar. Hieronder een impressie van de aktiviteiten die wij, buiten de goede doelen akties om, zo al met elkaar hebben ondernomen.

3 LC borrel met LC Delft en LC Delft Princestad ons tweede lustrum: een weekend  in fashionstad Antwerpen Eén keer per maand hebben we een lezing door een van de leden of een gastspreker

Lid worden?

Interesse om lid te worden? Neem contact op met een van onze leden of mail naar leeuwenhoek@lions.nl . Het clubjaar loopt van 1 juli tot en met 30 juni van het jaar daarop.

De Lions organisatie

Er zijn wereldwijd 1,4 miljoen Lions.  Elke Lion is lid van een Lionsclub, waarvan er wereldwijd 46.000 zijn.

Elke Lionsclub is lid van:

• een district (Nederland telt 6 districten)
  • het multiple district (Nederland is Multiple district 110)
  • Lions Clubs International.