04/01/2024

Dinsdag 2 januari luidden de leden van Lions Antoni van Leeuwenhoek Delft 2024 in met de vaste traditie: het nieuwjaarsdiner. Gastvrouw en gastheer Caro en Marc Coemans stelden hun prachtige huis in Berkel en Rodenrijs open en zorgden samen met Léandre en Hanneke Lagerweij voor een aaneenschakeling van culinaire verrassingen.

De opkomst was zoals altijd bij de verenigingsactiviteiten van Lions Antoni van Leeuwenhoek Delft hoog. Er waren slechts een paar afwezigen, geveld door de griep. De andere leden, in veel gevallen vergezeld door hun partner, druppelden vanaf 17.30 uur binnen. Op tafel stonden al cocktailglazen klaar met een fruitige proseccomix, omringd door feestelijk opgemaakte schalen met allerlei lekkernijen, van gevulde eieren en smeuïge gehaktballetjes tot en met kaasblokjes en gekruide worstjes. De koks hadden zich extra ingespannen om ook de leden met dieetwensen volop te laten smullen; en dat werd zeer gewaardeerd.

Bij een nieuwjaarsdiner hoort een toost. President Annie van der Zweep greep dit moment aan om iedereen van harte welkom te heten en een gezond en inspirerend verenigingsjaar toe te wensen. Zij had ook meteen goed nieuws: de organisatie van de bridgedrive op zaterdag 20 januari is rond, de allerlaatste aanmeldingen zijn binnen, het prijzenpakket is compleet en… sponsor Martin Panis zorgt weer voor een lunch ter waarde van 500 euro. Complimenten voor het organisatiecomité!

Na het openingswoord doken de koks weer in de keuken, waarna tot ieders grote verrassing het ene na het andere culinaire gerecht werd geserveerd: een 3-sterrenrestaurant waardig. Aan tafel, maar ook bij de bar en in de verdiepte living kon iedereen elkaar ontmoeten en bijkletsen. Dat leverde geanimeerde gesprekken op in een ontspannen sfeer. Net toen iedereen dacht dat de koek op was, volgde de ‘grand finale’: een keuze uit verschillende taarten, de een nog mooier dan de andere.  Lionsclub Antoni van Leeuwenhoek Delft kan terugkijken op een zeer geslaagde avond. Dit belooft wat voor het activiteitenprogramma in 2024. Veel dank aan de organisatoren.