10/05/2024

Door vakanties waren er minder leden dan gebruikelijk. Maar de clubavond van Lions Delft Antoni van Leeuwenhoek op dinsdag 7 mei was er niet minder bruisend door. Het feestelijke hoogtepunt (naast de smakelijke door kok Bahram bereide maaltijd): de officiële installatie van Bionda Dunnewijk als nieuw lid. Van harte welkom Bionda!

Bionda Dunnewijk werkt al 28 jaar in het onderwijs, bij de Laurentiusstichting. De eerste 21 jaar op de Bonte Pael, sinds 2019 op SBO De Laurentiusschool. De afgelopen maanden woonde zij een paar keer als gast een clubavond van Lions Delft Antoni van Leeuwenhoek bij. De sfeer beviel haar zo goed dat ze zich aanmeldde als lid. ‘Ik ben maatschappelijk betrokken en het spreekt mij aan ideeën uit te wisselen, van en met elkaar nieuwe dingen te leren en elkaar te inspireren’, aldus Bionda. ‘Ik zet graag mijn talenten in om andere mensen in hun kracht te zetten. Iets wat mij ook op school goed af gaat. Het lijkt mij heel erg leuk om samen met jullie de schouders te zetten onder projecten. Ik heb een ruime blik en wil graag mijn bijdrage leveren om anderen belangeloos verder te helpen.’ Na het uitspreken van de Lions-eed – vast onderdeel van de inauguratie – speldde voorzitter Annie van der Zweep Bionda het Lions-speldje op.

Compleet bestuur
Naast de installatie van Bionda Dunnewijk was er nog meer goed nieuws. Door het vertrek (helaas!) van penningmeester Marcel Kuijt ontstaat na de zomer een vacature in het bestuur. Geert de Vries volgt Marcel op. Ook de openvallende functie van inkomend voorzitter is ingevuld. Roger Demkes heeft er veel zin in om – voor de tweede keer – het bestuursrondje te maken. Fijn! Met Annie van der Zweep (uittredend voorzitter), Léandre Lagerweij (voorzitter) en Martin Wilmink (secretaris) staat er weer een energiek vijftal klaar om de Lions-kar in het komend clubseizoen te trekken.

Save the date(s)
Het clubseizoen 23/24 nadert z’n einde. Op de agenda staan nog drie activiteiten:

- Dinsdag 4 juni: besloten clubavond met diner in Sociëteit Standvastigheid.

- Maandag 17 juni: open clubavond met lezing over gebarentaal en dovencultuur in Sociëteit Standvastigheid. Gasten zijn welkom. Interesse? Mail naar leeuwenhoek@lions.nl.

- Zaterdag 6 juli: besloten clubbijeenkomst met jaarafsluiting en bestuursoverdracht. Locatie bij Oscar  Strijp en Aad Sosef. Inloop vanaf 16.00 uur.