08/05/2018

Dinsdag 8 mei overhandigde de Lions Club Delft Antoni van Leeuwenhoek een fraaie cheque voor € 2652,15  aan het Bestuur van Stichting “de Peetfamilie”.

De Peetfamilie (www.peetfamilie.nl) is een stichting binnen Studentenvereniging Sanctus Virgilius. Elk jaar tijdens Hemelvaart worden 15 mensen met een ernstige beperking in de watten gelegd door een 40-tal studenten van studentenvereniging KSV Sanctus Virgilius uit Delft. Het bedrag van € 2652,15 werd dit voorjaar voor de tweede keer bijeengebracht door de Lions Club Delft Antoni van Leeuwenhoek via een Bridgedrive in het Sociëteitgebouw van Sanctus Virgilius, het voormalig Sint Barbara klooster aan de Oude Delft 57 te Delft. Dit keer waren er maar liefst ruim 100 spelers, die middels hun spel ook officiële Bridge Meesterpunten konden vergaren. Daarnaast hebben diverse sponsoren bijgedragen aan de opbrengst: Hotel de Emauspoort, Trompetstraat; Wines & Whiskies, Voldersgracht; Léonidas, Choorstraat; Restaurant Huszar, Hooikade; Dispuut FLIEREFLUITER (AVSV); Dhr. en Mevr. Meijs.

Foto JF Kaashoek

De deelnemers aan de bridgedrive werden ontvangen in de grote monumentale eetzaal , die speciaal voor de gelegenheid werd omgebouwd tot een gezellige ruimte waar koffie, thee en door leden van de Lions zelf gebakken taarten klaarstonden.  Naast een lunch, was er ook gelegenheid voor het proeven en bestellen van wijn uit het assortiment van webwinkel mijnwijn.eu! Zoals het er nu naar uitziet zal ook volgend jaar weer de mogelijkheid zijn aan de Bridgedrive deel te nemen.

Na het overhandigen van de cheque hebben we op uitnodiging van de peetfamilie een toost uitgbracht op de samenwerking en het prachtige resultaat.

Foto JF Kaashoek

Peter Gill,
President Lions Club Delft Antoni van Leeuwenhoek.