10/07/2024

Zaterdag 6 juli sloot Lions Delft Antoni van Leeuwenhoek het clubseizoen 2023-2024 af met een gezamenlijke maaltijd. Gastheren Oscar van Strijp en Aad Sosef stelden hun oogverblindende huis voor deze feestelijke gelegenheid open. Buiten leek het wel herfst, maar binnen scheen (figuurlijk gesproken) het zonnetje. Een terugblik in woord en beeld.

De leden van Lions Delft Antoni van Leeuwenhoek weten niet alleen van aanpakken bij acties voor goede doelen. Ze kunnen ook lekker koken. Dat werd weer eens benadrukt tijdens de slotavond van het clubseizoen 2023-2024. Vooraf had iedereen uit het eigen receptenboek drie te bereiden gerechten aangemeld bij Oscar. Als een geroutineerde chef had hij hieruit voor het menu per lid één gerecht geselecteerd. Het resultaat was een verrassende combinatie van culinaire lekkernijen, met voor elk wat wils. Zelfs voor de gluten- en lactose-intolerante leden was er volop keuze.

Nadat alle leden zaterdagmiddag waren binnengedruppeld, opende voorzitter Annie van der Zweep de clubavond met een welkomstwoord. Ze blikte met humor terug op de highlights van het afgelopen clubseizoen, waaronder de clublezingen en de bridgedrive. Ook zette ze uittredend voorzitter Oscar van Strijp en clubsecretaris Martin Wilmink extra in het zonnetje; volstrekt verdiend. Beiden kregen dan ook een groot applaus. Voor Annie was dit haar laatste speech als voorzitter. Zij blijft als uittredend voorzitter bestuurslid. In het nieuwe clubseizoen schuift Léandre Lagerweij van inkomend voorzitter op naar voorzitter. Roger Demkes treedt toe tot het bestuur als inkomend voorzitter.

De speech van Annie was het startschot voor de opening van het lopend buffet. In de keuken stonden alle gerechten prachtig uitgestald; een lust voor het oog (en de maag). De inmiddels voor Lions Delft Antoni van Leeuwenhoek bekende formule van zelf je bordje vullen en ondertussen met elkaar praten, contact leggen en lol maken, bleek ook nu weer een schot in de roos. Niets aan veranderen!

Nadat iedereen ruimschoots de tijd had gehad om de eerste dorst en trek te lessen, nam Léandre Lagerweij het woord. Hij bedankte Roger Demkes dat hij zo snel na zijn vorige bestuursperiode opnieuw bereid is om als inkomend voorzitter aan een nieuw bestuursrondje te beginnen en verwelkomde Geert de Vries die vertrekkend penningmeester Marcel Kuijt opvolgt. Ook gaf Léandre aan dat het zijn persoonlijke ambitie is om met het nieuwe bestuur onder andere meer aandacht te besteden aan de diversiteit van het ledenbestand.

Voor penningmeester Marcel Kuijt was dit de laatste clubbijeenkomst van Lions Delft Antoni van Leeuwenhoek. Hij verhuist samen met zijn vrouw Bianca naar Brabant. Marcel was zes jaar de financiële backbone van de club, wat hem een groot applaus opleverde. Zijn vertrek betekent gelukkig geen afscheid van de Lions: hij heeft zich op zijn nieuwe stekkie al aangesloten bij de plaatselijke club. Voorlopig nog zonder bestuursfunctie, maar wie weet….

Rond 20.00 uur vertrokken de meeste Lions-leden richting huis, om daar de EK-kwartfinale Nederland-Roemenië te bekijken. Oscar en Aad: heel veel dank voor jullie gastvrijheid. We kunnen met z’n allen terugkijken op een zeer geslaagd slotakkoord van een dynamisch clubjaar.