Na een gedegen voorbereiding was het zaterdag 21 januari jongstleden zover: Lions Club Delft Antoni van Leeuwenhoek ontving een zestigtal deelnemers aan de bridgedrive die werd georganiseerd in het kader van het ondersteunen van “Stichting de Peetfamilie”. De bridgedrive werd gehouden in het Sociëteitgebouw van Sanctus Virgilius, het voormalig Sint Barbaraklooster aan de Oude Delft 57 te Delft.

De Peetfamilie (www.peetfamilie.nl) is een stichting binnen Studentenvereniging Sanctus Virgilius. Elk jaar tijdens Hemelvaart worden 15 mensen met een ernstige beperking in de watten gelegd door een 40-tal studenten van studentenvereniging KSV Sanctus Virgilius uit Delft.

Bij deze bridgedrive ging het overigens niet per se om het winnen! Belangrijker dan dat is het deelnemen zelf voor het goede doel De Peetfamilie. Er werd ook niet gespeeld om meesterpunten en  – omdat onder de deelnemers nogal wat verschillen waren in speelsterkte -  de scores zelf waren niet bepalend voor de prijzen. De prijzen overigens werden gratis beschikbaar gesteld door een aantal sponsoren.

Rondom 16.30 vond de prijsuitreiking plaats.  De prijswinnaars konden kiezen uit een aantal prijzen die ter beschikking waren gesteld door de volgende sponsoren:

Wines & Whiskies, Voldersgracht; Mijn Wijn, Wijnwebwinkel Voorstraat;  Léonidas, Choorstraat;  Kantoorboekhandel Kempers, In De Hoven;  Rederij Brands Rondvaarten, Wijnhaven;  Restaurant Huszar, Hooikade;  Kippie Grill & Maaltijdwinkel, In De Hoven

Zaterdag 11 maart vond de overhandiging van de opbrengst van de bridgedrive aan De Peetfamilie plaats, in aanwezigheid van Jeroen Ubels, Paul Theuws en  Amarins Bellinga, allen namens de Peetfamilie, en  Paul Mekking, Hans Kaashoek en Arno Wijtenburg van Lions Club Antoni van Leeuwenhoek. Ook vertegenwoordigers van (mede)sponsor Mijnwijn.eu waren aanwezig in de persoon van Guy van Hoek en Timo Zomerdijk. Al met al was het een bijzonder geslaagd evenement dat uiteindelijk circa € 1.500,- heeft opgeleverd voor het goede doel. De deelnemers, Lionsclub en leden van Virgiel en de Peetfamilie waren allen zeer enthousiast en met name zeer te spreken over de organisatie en de sfeer!
In vervolg op de uitreiking van cheque nodigden de aanwezige bestuursleden van De Peetfamilie vertegenwoordigers van LCDelft Antoni van Leeuwenhoek uit voor een bezoek aan het komende Peetfamilie weekend op de zaterdagavond  voor Hemelvaart.