13/02/2023

Lions Club Antoni van Leeuwenhoek Delft,  organiseert met grandioos succes 6E  Bridgedrive voor de Peetfamilie !

Het was weer zover: op zaterdag 28 januari jl. organiseerde Lions Club Delft Antoni van Leeuwenhoek voor de 6e keer op rij een bridgedrive ter financiële ondersteuning van een prachtig doel: “Stichting de Peetfamilie”.
De Peetfamilie (
www.peetfamilie.nl) is een stichting binnen Studentenvereniging Sanctus Virgilius. Elk jaar tijdens Hemelvaart worden 15 mensen met een ernstige beperking in de watten gelegd door een 40-tal studenten van studentenvereniging KSV Sanctus Virgilius uit Delft en de benodigde medische begeleiding.

De bridgedrive werd als vanouds gehouden in het Sociëteitsgebouw van Sanctus Virgilius, het voormalig Sint Barbara Klooster aan de Oude Delft 57 te Delft. Dit keer waren er maar liefst 44 paren, die middels hun spel ook officiële Bridge Meesterpunten konden behalen, dit alles weer onder bezielende leiding van gecertificeerde wedstrijdleiders: Herard Buis/Guus Mooibroek. De deelnemers aan de bridgedrive werden ontvangen in de monumentale Prestigezaal , die speciaal voor de gelegenheid werd omgebouwd tot een gezellige warme ruimte waar koffie, thee en door leden van de Lions zelf gebakken taarten klaarstonden. Er was voldoende gelegenheid om kennis te maken met elkaar en met vertegenwoordigers van de Lions Club Antoni van Leeuwenhoek alsmede het bestuur van Stichting de Peetfamilie. Het bridgen zelf vond  plaats in de grote monumentale Eetzaal. De wedstrijd bestond uit 2 x 16 spellen, respectievelijk  één voor en één na de lunchpauze.
De wedstrijdleiders zorgde er voor dat de juiste kaartspellen en de zogenoemde biedboxen op de tafels stonden en de bridgemates (een klein draadloos apparaat waarmee wordt geregistreerd door wie welk spelcontract wordt gespeeld en wat het resultaat is) foutloos functioneerden. Hulde aan de wedstrijdleiding!  Zo ook aan de bridgeclubs die de spellen en de benodigde apparatuur belangeloos hebben verzorgd.

Voor aanvang, heette de heer Oscar van Strijp, voorzitter van de Lions Club, deelnemers welkom en gaf een korte toelichting op de doelstelling van de dag en het programma.
Aan de deelnemers werd een meer dan uitgebreide en door de leden van de Lions klaar gemaakte lunch aangeboden! Er was een smakelijk assortiment aan broodjes, gesponsord door Plus supermarkt Martin Panis en een gratis glas wijn, geselecteerd  uit het assortiment van Wijnhuys Kinésis & MijnWijn.eu! Rondom 16.30 was de feestelijke uitreiking van de prijzen aan de gelukkige winnaars.  Zij konden kiezen uit een groot aantal mooie prijzen die ter beschikking waren gesteld door de navolgende sponsoren:

Tartufo traiteur (Fabio), Rederij Brands, Restaurant Bij Harry, Slagerij van Vliet, Marion/Ellen, De Emauspoort Planten & Zo , Stadskaarsenmakerij Delft, Wijnhuys Kinésis & MijnWijn.eu, Plus supermarkt Martin Panis, Léonidas chocolaterie, Zonnestudio Nancy, IJssalon Luciano, Broodje Ben.  Allen enorm veel dank!

Na afloop van de bridgedrive werd een heerlijke wijnproeverij aangeboden. Het team van MijnWijn.eu, zorgden ervoor dat een mooie reeks geweldige wijnen kon worden geproefd, met daarbij hun deskundig advies. Uiteraard werd ook besteld, per fles of per doos. Een deel van die omzet gaat ook naar de opbrengst voor de Peetfamilie.

We kunnen weer terugkijken op een bijzonder geslaagd evenement dat uiteindelijk circa 2.500,-- euro heeft opgeleverd voor het goede doel "De Peetfamilie". De deelnemers waren zeer enthousiast en met name zeer te spreken over de organisatie, en de relaxte sfeer!

Namens Lions Club Antoni en Leeuwenhoek, Stichting De Peetfamilie, dankte de voorzitter van de Lions, Oscar van Strijp, allen die hebben bijgedragen aan deze wederom succesvolle Bridgedrive 2023.

Last but not least: wat dacht u ervan om eens kennis te komen maken met het reilen en zeilen van onze Lionsclub Delft Antoni van Leeuwenhoek. Op onze website (www.leeuwenhoek.lions.nl) vindt u alle informatie. Of stuur een email via de secretaris secretarisavl@gmail.com