20/01/2018

2e Bridgedrive voor de Peetfamilie groot succes !!

Zaterdag 20 januari jongstleden organiseerde Lions Club Delft Antoni van Leeuwenhoek voor de  tweede keer een bridgedrive in het kader van het ondersteunen van “Stichting de Peetfamilie”.
Dit keer waren er maar liefst ruim 100 spelers, die middels hun spel ook officiële Bridge Meesterpunten konden vergaren.

De bridgedrive werd gehouden in het Sociëteitgebouw van Sanctus Virgilius, het voormalig Sint Barbara klooster aan de Oude Delft 57 te Delft.

De Peetfamilie (www.peetfamilie.nl) is een stichting binnen Studentenvereniging Sanctus Virgilius. Elk jaar tijdens Hemelvaart worden 15 mensen met een ernstige beperking in de watten gelegd door een 40-tal studenten van studentenvereniging KSV Sanctus Virgilius uit Delft.

De deelnemers aan de bridgedrive werden ontvangen in de grote monumentale eetzaal , die speciaal voor de gelegenheid werd omgebouwd tot een gezellige ruimte waar koffie, thee en door leden van de Lions zelf gebakken taarten klaarstonden.  Er was voldoende mogelijkheid om kennis met elkaar en met vertegenwoordigers van Lions en het bestuur van de Stichting de Peetfamilie te maken.

Foto JF Kaashoek

Het bridgen zelf geschiedde in 2 zittingen, éen voor en éen na de lunchpauze. Per zitting werden in drie verschillende lijnen (per lijn 10 paren) in totaal 15 spellen gespeeld.

Voordat met het bridgen werd begonnen, heette de voorzitter van Lions Club Delft Antoni van Leeuwenhoek, de heer Peter Gill, alle deelnemers welkom en gaf nog een korte toelichting op de doelstelling van de dag en het programma.

De wedstrijdleiding was in zeer deskundige handen van een ervaren wedstrijdbridger, die er voor zorgde dat de juiste kaartspellen en de zogenoemde biedboxen op de tafels en de bridgemates (een klein draadloos apparaat waarmee wordt geregistreerd door wie welk spelcontract wordt gespeeld en wat het resultaat is) foutloos functioneerden. We zijn de heer Guus Mooibroek van bridgevereniging DBC veel dank verschuldigd: Hulde aan de wedstrijdleiding!  Zo ook de bridgeclubs DBC en ODD uit Delft die de materialen belangeloos hebben verzorgd.

Aan de deelnemers werd ook een – meer dan uitgebreide en door de leden van de Lions zelf gemaakte – lunch aangeboden! Niet zomaar een lunch, maar een geweldig assortiment aan lekkere en dik belegde harde en zachte broodjes en een gratis glas wijn, geselecteerd  uit het assortiment van webwinkel mijnwijn.eu! De eigenaren/medewerkers van deze webwinkel  - Guy van Hoek, Ingrid de Vreede, Timo Zomerdijk en Yvon Zomerdijk-Nooijen  - waren de hele dag en in persoon aanwezig om na afloop een heerlijke wijnproeverij aan te bieden waarbij – tegen geringe vergoeding - een aantal geweldige wijnen kon worden geproefd  en ook besteld, per fles of per doos, waarna deze worden thuisbezorgd door Mijnwijn.eu. Een deel van de omzet gaat naar de Peetfamilie!

Rondom 16.30 vond de prijsuitreiking plaats.  De prijswinnaars konden kiezen uit een aantal prijzen die ter beschikking waren gesteld door de volgende sponsoren:

• Hotel de Emauspoort, Trompetstraat
  • Wines & Whiskies, Voldersgracht
  • MijnWijn.eu, Wijnwebwinkel  Voorstraat
  • Léonidas, Choorstraat
  • Restaurant Huszar, Hooikade
  • Dispuut FLIEREFLUITER (AVSV)
  • Dhr. en Mevr. Meijs
  • leden Delft Antoni van Leeuwenhoek

Al met al was het een bijzonder geslaagd evenement dat uiteindelijk circa € 3.000 heeft opgeleverd voor het goede doel. De deelnemers waren allen zeer enthousiast en met name zeer te spreken over de organisatie, de verwarming (die het vorig jaar plots liet afweten)  en de sfeer!

Namens Lionsclub Antoni van Leeuwenhoek

Arno Wijtenburg